Documents

El dijous 2 de desembre es va celebrar el ple extraordinari sobre els pressupostos municipals de  l'Ajuntament d'Alcover per a l'exercici 2022.
Després de l´acord de l´any passat en el qual els dos grups polítics vam creure necessari arribar a un acord pressupostari tenint en compte el context de pandèmia: ja sigui a nivell social i econòmic, però també a nivell polític pel missatge que representava l´entesa, aquest any no ha estat així.
En les diverses trobades dutes a terme entre les dues forces els punts de vista han estat diferents.
Hem vist que cal reformar la plaça Lluís Companys, i deixem dites les nostres propostes per un futur, com que el procés i projecte sigui referendat pels alcoverencs i alcoverenques.
Però en d´altres no ha estat així: un d´aquests ha estat l'habitatge.
Segons l'IDESCAT que diu que a Alcover hi ha 271 habitatges buits i seguint el què diu l'estudi d´Incasol, demanat per part del consistori, que ens diu que segons la tendència de saldos migratoris cal una possible operació d´habitatge protegit. Però hem de posar de manifest que tenim més demanda que oferta, i els joves han hagut de marxar. Per això nosaltres creiem que cal posar el focus en com està aquest parc d'habitatge.
Entenem que el Pla d'Acció de Rehabilitació del Nucli Antic ( PARNA) permet arreglar façanes i estructures, però potser caldrà cercar noves formules. Varem veure que l'equip de govern, després de la primera reunió, no veia assumible la compra de vivendes i cercar formules per a la rehabilitació. Per tant, podríem parlar en condicionar les subvencions per a rehabilitació a posar-les al mercat amb un lloguer ajustat als preus de la Generalitat i crear una borsa d´habitatge local.
I en segon lloc; l´estudi de la qualitat de l´aire. Per a la CUP ha estat una prioritat des del 2015 que ens vàrem presentar, perquè creiem que és un dret de la ciutadania saber què es respira, i alhora conèixer si hi ha algun contaminant en l´aire. Arran d´una demanda popular, que neix des dels anys noranta, i l'equip de govern ho sap bé, cal saber què respirem i qui impacte té en la salut dels alcoverencs.
Es poden defensar dient que això és competència de la Generalitat i de la Taula de la Qualitat de l´Aire, però veient els precedents d´aquest ens, si al 2019 vam veure que naufragava, ara ja podem confirmar l´enfonsament. Per tant, és una necessitat assumir un estudi amb organismes experts i si per les casuístiques trobem que hi ha algun producte nociu, posant-nos a la fenya (com diem aquí) i cercar solucions amb els agents implicats perquè tenim el deure de vetllar per la salut dels nostres convilatans.
Per tot això, aquest any hem votat no.

La CUP considera que malgrat les esmenes i millores plantejades de manera reiterada a l'equip de govern per a incrementar la participació popular en els pressupostos participatius aquestes han estat sistemàticament menystingudes. Per això, considera que el resultat de les votacions demostren l'escàs interès en promocionar la implicació del veïnat en els assumptes municipals que només ha obtingut 233 vots en 16 projectes, fent que la creació del pati de l'Escola Mare de Déu del Remei hagi estat la guanyadora amb 94 vots.

Per a posar en funcionament la bossa d’habitatges buits, la CUP proposa establir acords de cessió dels habitatges entre l’Administració i el titular, amb els que el municipi es fa càrrec del cost de la rehabilitació, executa indirectament les obres i conserva l’ús de l’habitatge durant un nombre determinat d’anys. Això permetria recuperar i rendibilitzar el cost i posar al mercat i a preu assequible els habitatges que hagi seleccionat prèviament.

· La formació ha escollit els primers noms de la candidatura que planteja governar el consistori alcoverenc i tancar el cicle de 20 anys d’Alcoverencs pel Canvi (ApC)
· Jaume Camps, Mónica Moreno i Marc Caparó encapçalaran la llista cupaire per a les properes eleccions municipals a Alcover

Benvinguts al nou fulletó temàtic amb el que la CUP d'Alcover us volem presentar llums i ombres, reflexions sinceres sobre el projecte del nou Centre de Dia.

Pàgines