Sobre el darrer incident a CATOR

La CUP Alcover denuncia que l'avís de l'empresa es va fer una hora més tard de l'incident, que el PLASEQCAT es va activar tard i que no existeixen els sistemes d'avís dels plans de protecció locals

És inaudit que després de 18 anys de Comissió de Seguiment de l'empresa per part d'una institució pública no s'hagi aixecat mai una acta.

Després d’assistir a la Comissió Extraordinària de Seguiment de l'empresa CATOR, arran de l'accident del passat diumenge 23 de setembre que va generar un núvol “no contaminant ni tòxic” i que va afectar a les veïnes i veïns del nostre poble i els de Vilallonga del Camp, el Morell, la Pobla de Mafumet i la Canonja provocant l'activació del PLASEQCAT en fase d'Alerta on es recomanava el confinament de la població afectada volem posar de manifest les següents consideracions:

1.- Que l'actuació de l'empresa no va ser la correcta donat que l'accident es va produir a les 21:45 i el primer avís al CECAT per part del Director de l'empresa va ser a les 22:35. Gairebé una hora després, interval de temps que considerem molt elevat, donat que va fer retardar l’avaluació per part de Protecció Civil del risc per a la població i la posterior activació del PLASEQCAT.

2.- Que l'avís a la població per part de Protecció Civil es va fer tard i malament quan després de més de 18 trucades dels veïns de la zona alertant de la forta pudor, no es va activar el PLASEQCAT fins a les 0:04 de la matinada a través d'un missatge a Twitter i una nota de premsa. Fet que dificulta molt que la majoria de la població se n’assabentés.

3.- Que els sistemes d'avís a la població d'Alcover i les seves urbanitzacions o és deficient o simplement no existeix i instem a l'equip de govern que demani a Protecció Civil la instal·lació de sistemes d'avís massiu del que se n'han de fer simulacres periòdicament, tal i com es fan en les poblacions veïnes.

4.- Que tal i com hem demanat reiteradament es faci l'Estudi de Qualitat de l'Aire de la UPC com es fa a la població del Morell. Volem saber què respirem!

5.- Que esperem les conclusions de l'expedient informatiu que ha iniciat l'equip de govern per dirimir les actuacions de totes les parts implicades.

6.- També ens alegrem que després de 18 anys de Comissió de Seguiment per fi s'hagi aixecat acta tal i com havíem demanat en múltiples ocasions i com li correspon a una comissió que organitza una institució pública. Potser a partir d'ara seran una mica més transparents.

Finalment, us emplacem a una xerrada que farem al respecte el divendres 5 d'Octubre a les 19:30 a la sala gran de Ca Cosme.

Assemblea de la CUP d'Alcover, a 28 de setembre del 2018.

Reclamem (una vegada més) que es faci l'Estudi de Qualitat de l'Aire per saber què respirem, esperem l'expedient informatiu que ha anunciat l'equip de govern d'ApC i ens alegrem que -després de 18 anys de Comissió de Seguiment- per fi s'hagi aixecat acta tal i com havíem demanat en múltiples ocasions