L'alternativa als vint anys de govern d'ApC

El passat dissabte va tenir lloc a la Casa de Cultura de Ca Cosme una assemblea per a organitzar la campanya de les properes eleccions municipals.

Fins a un total de nou comissions es troben treballant en el disgnòstic i les propostes de treball que s'inclouran al programa electoral.

Fins a un total de nou comissions es troben treballant en el diagnòstic i les propostes que s'inclouran al programa electoral.

--

La CUP es prepara per a les eleccios municipals del proper mes de maig amb la voluntat de guanyar. Per a fer-ho, intel·ligència col·lectiva, debat, propostes i l'experiència dels darrers tres anys per a constatar la necessitat d'un relleu a l'Ajuntament d'Alcover.

A l'assemblea de Ca Cosme, les comissions van presentar les conclusions que les diferents trobades han plantejat. Es tracta, segons el regidor de la CUP Joan Carles Casares d'una dinàmica de treball que integra totes les persones interessades en participar en la elaboració de propostes i solucions que els veïns plantegen: "aquestes comissions són les que fan el programa de canvi que la CUP planteja i que es faran públiques al llarg de la campanya electoral. Entre les comissions s'hi troben les que fan referència a qüestions com participació, medi ambient, educació, , cultura, salut i serveis socials, economia i treball".

Les conclusions presentades el passat dissabte ja compten amb les primeres propostes a les que s'afegeixen a les diferents iniciatives que la CUP ha proposat al llarg del present mandat, després que la formació obtingués tres regidors i 450 vots a les eleccions municipals de 2015, passant a ser la principal formació política a l'oposició.

"No només és necessària una alternança als vint anys de govern d'ApC, és una qüestió de salut democràtica" ha assegurat Casares, que ha denunciat l'escàs interès de l'Ajuntament d'Alcover a obrir la participació del veïnat en els assumptes del poble posant com a exemple l'estudi sobre la contaminació a Alcover, l'afluència massiva de visitants a la Vall del Glorieta o els pressupostos participatius. "Ens trobem que una proposta que plantejaven totes les formacions polítiques a les darreres eleccions són segrestades per l'equip de govern per a ridiculitzar-les", ha assegurat Casares en referir-se a la proposta de pressupostos participatius.

En les properes setmanes, la CUP celebrarà una assemblea per a decidir la persona candidata a alcalde tot i que la formació insisteix que la llista serà un bloc on "la gent del poble podrà identificar perfectament la possibilitat de tenir a l'Ajuntament un equip de govern que faci efectives les propostes de canvi".