LA CUP D'ALCOVER PRESENTA QUATRE MOCIONS EN EL DARRER PLE DEL DIA 15 DE GENER DE 2016 QUE VAN SER APROVADES PER UNANIMITAT

El ple ordinari de l'Ajuntament d'Alcover, celebrat el 15 de gener, la CUP vam presentar quatre mocions que van ser aprovades per unanimitat:

1.- Moció per fer front a la discriminació o bullying LGTBI en l'àmbit educatiu i per treballar en xerrades i actes per construir una escola inclusiva.

En el passat ple del Consistori alcoverenc, el grup de la CUP va presentar una moció per fer front al bullying LGTBI (contra lesbianes, gays, transexuals i bisexuals). En la moció, a més de rebutjar frontalment aquest tipus de fòbies, es demana incloure mesures de sensibilització en els programes educatius locals, per això, segons Xavier Roca, membre del grup de treball de Cultura de la CUP: “el Consell Escolar ha de ser l´espai per a poder treballar en aquestes activitats. Juntament amb pares, alumnes i docents, hem d´elaborar conjuntament un programa d´activitats per a fomentar la sensibilització sobre la diversitat sexual i afectiva, sumant esforços per construir entre totes una escola inclusiva”.

La CUP també creu convenient que la convocatòria del Consell Escolar sigui properament, per a treballar en una futura borsa de beques escolars. Després de la negativa de l´equip de govern a la moció presentada ERC per a crear una borsa de beques per a estudis post-obligatoris no universitaris, la CUP planteja que en el Consell Escolar es redactin les futures bases de les beques, que han d´estar llestes el proper curs. Segons el regidor cupaire Joan Carles Casares “cal ampliar la partida de 3.000 euros que va dotar l´equip de govern. Si volem ser efectius i treballar per l´educació dels nostres convilatans, aquesta partida ha d´augmentar. Després en el Consell Escolar hem de crear la borsa de beques, on es prioritzin criteris socials, i alhora es premií l'excel•lència dels nostres alumnes”.

Finalment, el portaveu del grup municipal, Jaume Camps, ha instat que “arran de la feina que es planteja, ja sigui en xerrades i tallers per a la sensibilització sobre la diversitat sexual i afectiva, i per a redactar una borsa de beques que sigui un reflex de les necessitats reals, i no una quantitat ínfima, com s´havia plantejar en un principi, és necessari convocar el Consell Escolar, i trencar amb la dinàmica de l´equip de govern de convocar-lo un cop l´any per passar comptes”. El portaveu cupaire afegeix: “aquest espai ha de ser reconegut amb l´importància que es mereix, i ha de ser una peça clau en les polítiques culturals i educatives del municipi, i aquestes mocions han de ser la primera oportunitat”.

2.- Moció pel compromís amb la banca i finances ètiques.

Tal com va explicar el portaveu Juan Carlos Casares, la CUP creu que l'actual sistema bancari inverteix en sectors que potser econòmicament són molt rendibles però que com a contrapartida són molt poc respectuosos, per no dir contraris, als drets humans i el medi ambient. Moltes de les entitats de la banca tradicional realitzen operacions relacionades amb la fabricació i venda d'armament, l'energia nuclear, l'especulació financera, paradisos fiscals o pràctiques d'explotació laboral d'infants entre d'altres.

Aquestes pràctiques econòmiques mancades de transparència, democràcia i orientades només cap a la maximització del benefici sense tenir en compte els impactes humans i mediambientals a més de l'especulació a gran escala amb productes financers relacionats amb l'habitatge, han portat a  l'actual situació de fallida econòmica  de la banca privada i convencional que la societat ha hagut de pagar en forma de retallades socials, desnonaments, precarietat laboral, etc.

En canvi les entitats que conformen la Banca Ètica, han esdevingut la primera opció financera de moltes persones i entitats que volen veure els seus estalvis compromesos amb la construcció d'una economia social i solidària. I, de fet, aquesta ha estat una resposta social que ha fet possible que durant la crisi, moltes de les cooperatives i entitats socials del país hagin trobat una sortida a les seves necessitats financeres en aquestes entitats, mentre que la resta de bancs els tancava les portes. I la Banca Ètica, han esdevingut la primera opció financera de moltes persones i entitats que volen veure els seus estalvis compromesos amb la construcció d'una economia social i solidària. I on podem trobar una confluència total amb els objectius de les entitats de finances ètiques en àmbits com la cooperació, el medi ambient, les polítiques socials, la cultura o la promoció de l'ocupació en els àmbits de l'economia social i el tercer sector, per citar-ne alguns. Creiem que en aquests àmbits de la gestió pública, el més coherent, lògic i eficaç tan socialment com econòmicament  és que es busqui la creació d'aliances amb les entitats de finances ètiques abans esmentades. Per aixó, creiem que hem d'anar més enllà i evitar que la gestió pública col·labori  amb entitats excessivament especulatives o amb una implicació social que sovint només forma part de les seves campanyes de màrqueting i de rentada de cara.  ja que les entitats que conformen

En aquesta, la contractació amb aquestes entitats resta supeditada a un informe tècnic que validi la operativitat de realitzar operacions amb aquestes entitats i que en cas de ser desfavorable ha de ser motivada. El que volem és que es trenqui amb un sistema bancari que ha provocat la greu crisi que estem vivint, i es busquin alternatives més justes i solidaries.

3.- Conjuntament amb ERC vam presentar una moció en que demanavem la redacció d'un nou protocol de l'Agutzil Telemàtic, amb la participació de tots els grups polítics.

La intenció era evitar que l'equip de govern cobri als grups polítics per anunciar els seus acte, xerrades o debats al nostre poble, coartant així la llibertat d'expressió i participació política.

Un dels motius que havien portat a presentar aquesta moció, era treure la taxa mitjançant la qual es feia pagar als grups polítics, i altres col·lectius, per a promocionar els actes que organitzessin.

Des de la Si, ERC i la CUP considerem que s'ha de vetllar per la pluralitat política en els mitjans locals, tal i com estipula la llei, i que posar traves en forma de taxes o limitacions temporals, és voler limitar la llibertat d'expressió. Per això demanem que es faci un nou protocol on realment es defensi la llibertat d'expressió, la participació ciutadana i el debat democràtic.

Els mitjans públics no són de l'equip de govern ni estan al servei de la seva línia política, sinó que són una eina comunicativa que ha servir per fomentar la participació de la gent en el dia a dia del poble. Els partits polítics han de poder utilitzar el mitjà d'informació local per explicar, debatre i informar del dia a dia polític, essencial en qualsevol democràcia..

4.- I finalment vam presentar amb ERC i SI, i es va aprovar per unanimitat la moció de declaració de l'inici del procés de creació d'un estat català independent en forma de república, de la qual cosa ens felicitem.

Seguint amb la nostra línia de vigilar i fer seguiment del compliment de les mocions aprovades vam preguntar per la situació de la implementació de la Llei d'Emergència Habitacional i Energètica aprovada al Parlament de Catalunya per tal de que els pisos propietat de la SAREB emplaçats a Alcover es posin a disposició de persones en situació d'exclusió habitacional; la resposta va ser que estaven treballant en la mateixa. Els regidors de la CUP van constatar que es segueix desnonant al poble, tal i com vam veure en la informació pública penjada al taulell municipal, davant els sorprenent desconeixement de l'equip de govern al respecte.

I en acabar vam demanar que es guardi un minut de silenci cada cop que hagi una victima de les violències de gènere, per denunciar aquest feminicidi i mostrar tota la solidaritat a les víctimes i als seus familiars i amics. Alhora abans del ple vam fer un minut de silenci per la dona assassinada a Vila-seca, el passat dimarts.

Alhora, us instem a vosaltres que ens digueu si teniu cap pregunta o prec per a fer a l'equip de govern. Ens les podeu fer arribar, mitjançant un missatge pel facebook, o al correu electrònic: [email protected].