LA CUP, ERC I SI D'ALCOVER DENUNCIEN LA MANCA DE LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ EN ELS MITJANS PÚBLICS LOCALS

El darrer ple ordinari celebrat el divendres 15, l'Ajuntament d'Alcover aprovava per unanimitat la revisió del protocol de l'Agutzil Telemàtic, per aplicar criteris on es fomentés la participació ciutadana. Però quatre dies més tard aquelles bones intencions per part de l'equip de govern han desaparegut, i l'equip de govern es referma en continuar limitant l'us d'aquest mitjà local als grups polítics de l'oposició.

Un dels motius que havien portat a presentar aquesta moció, era treure la taxa mitjançant la qual es feia pagar als grups polítics, i altres col·lectius, per a promocionar els actes que organitzessin.

Però la nova proposta de protocol de l'equip de govern manté el mateix esperit: evitar que els partits polítics puguin utilitzar el mitjà d'informació local per explicar, debatre i informar del dia a dia polític, essencial en qualsevol democràcia. Segons ApC, la ciutadania no vol que es pagui la propaganda dels partits polítics, ni que el mitjà es sobre-saturi d'actes dels diversos partits. Aquests arguments amaguen una realitat que és la de voler evitar la participació ciutadana i el debat polític entre la població, i per tant exercir un control sobre l'activitat política del poble.

Des de la Si, ERC i la CUP considerem que s'ha de vetllar per la pluralitat política en els mitjans locals, tal i com estipula la llei, i que posar traves en forma de taxes o limitacions temporals, és voler limitar la llibertat d'expressió. Per això demanem que es faci un nou protocol on realment es defensi la llibertat d'expressió, la participació ciutadana i el debat democràtic.

Els mitjans públics no són de l'equip de govern ni estan al servei de la seva línia política, sinó que són una eina comunicativa que ha servir per fomentar la participació de la gent en el dia a dia del poble.